LIBERTATEA DE A GREȘI


… Și de câte ori să-i iert fratelui meu dacă îmi greșește de 7 ori în aceeași zi? Recomandarea a venit cam așa: de 70 de ori câte 7. Nu am înțeles prea bine la prima citire… se poate spune că acel om nu are nicio limită și, prin urmare nici eu… dar la a ierta 🙂 M-a interesat acest pasaj din Învățătură… Se pare că mă îndrept spre a crede că aceasta-i natura umană, așa suntem noi făcuți. Mintea ne joacă, din design, feste pentru că noi interpretăm ceea ce vedem după tiparul nostru, nu așa cum se prezintă realitatea. Credem că avem dreptate și de fapt suntem în eroare și nici nu ne dăm seama de asta. Ca bolnavul care nu-și recunoaște boala. în plus, dacă mie mi s-au iertat extrem de multe, mie ce-mi rămâne de făcut? Iertarea nu mai este o problemă în acest caz pentru că îți iei bine seama și știi că aceeași condiție o are și celălalt. Suntem cu adevărat copii care ne lovim cu lopățelele în cap și nu ne trece decât după ce demonstrăm că avem dreptate.  Apropos, se spune că fraza anterioară este o formă mascată de violență. Mai spun psihologii că bărbații sunt mult mai dispuși să facă greșeli și să învețe din ele… dacă-i așa pot și femeile să facă la fel 🙂

Oricum, altă dovadă că nu știm cum reacționăm este chiar întâmplarea lui Petru, care era sigur că nu se va dezice de învățătorul lui… și totuși… este confuz să recunoști că nu deții controlul. Singura atitudine care mi se pare înțeleaptă este să accept orice aduce viața și să nu depind de rezultatele ,,logicii” mentale. Greu este să nu te aștepți la ,,trădări”  și să crezi că lumea e cum o vezi tu. Se poate și așa, dar va trebui să am destul spațiu pentru orice variantă. Orice eroare sau greșeală te învață lucruri noi. 

Ce pot face eu sau tu în așa măsură încât să se stingă bucuria și iubirea? Dintre toți învățătorii de pe acest pământ, cunosc unul care a acceptat tot ce i s-a pregătit fără să se apere sau să  arate ce putere este. 

Vorba aceea o știi? ,,Vreau să fiu fericit, nu să am dreptate!” Am spus asta unui copil de 11 ani… când mi-a răspuns ,,eu sunt fericit când am dreptate” m-a pufnit râsul… adevărul e doar unul, și e universal valabil. Oare cine are dreptate? 🙂

About Daniela Sarah

„Gândul la Tine îl tulbură pe om așa de adânc, încât nu-și poate afla mulțumirea până ce nu Te laudă pe Tine; căci ne-ai făcut pe noi pentru Tine, și neliniștit este sufletul nostru până ce se va odihni întru Tine.” (Fericitul Augustin) Am venit să învăț să iubesc fără condiții, să-L cunosc și să creez ca El, am venit să învăț Arta de a Lumina până ce lumina ajunge și la tine...
This entry was posted in Cunoaștere de sine.... Bookmark the permalink.

One Response to LIBERTATEA DE A GREȘI

  1. retoerotica69 says:

    Reblogged this on retoerotica69.

    Like

Leave a Reply

