DESPRE ASTA ESTE VORBA :)


      

OSHO – despre Isus

“Adevăr, adevăr vă spun: mai înainte de a fi fost Abraham, EU SUNT”
(Ioan 8:58)

“Tine minte intotdeauna: daca poti gasi un Maestru viu, uita cu totul de scripturi. Maestrul viu este singura scriptura care este vie. Citeste inima sa si permite inimii tale sa fie citita de el. Fii intr-o comuniune – aceasta este singura cale.

Iisus a lucrat in acelasi fel in care simti ca lucrez si eu, dar au trecut douazeci de secole. Primii discipoli care au venit in jurul lui si-au pus viata la bataie: 
ei au parasit tot ce aveau, au mers cu acest om, au riscat totul. Merita. 
Acest om era o comoara dintr-o lume necunoscuta. Nimic nu era prea mult. 
Orice se cerea, ei faceau. Si ei au avut ocazia sa mearga alaturi de un Dumnezeu pe acest pamant, sa fie in afinitate intima cu divinitatea.

Altii spuneau: ”Acest om greseste”, dar cei care ii erau apropiati stiau ca doar acest om are dreptate – si daca acest om nu are dreptate, atunci NIMIC nu poate fi drept, atunci ”dreptul” nu poate exista. L-au crucificat pe acest om, dar cei care ii erau apropiati stiau ca nu il poti crucifica. Acest om intrase deja in nemurire, acest om devenise deja parte din sufletele lor nemuritoare. 
Poti ucide trupul, dar nu spiritul.
Ei au trait, umblat, respirat in fiinta acestui om. Ei au fost transformati. 
Nu este o chestiune de tehnica. Ei s-au rugat alaturi de el, dar lucrul adevarat nu a fost rugaciunea, lucrul adevarat a fost doar sa fie in prezenta acestui om. 
Acest om avea o prezenta.

Ai observat? – foarte putini oameni au ceea ce voi numiti ”prezenta”. 
Rar intalnesti o persoana care are o prezenta – ceva indefinit la ea, ceva pe care il simti imediat dar nu il poti indica, ceva care te umple dar este inefabil, ceva foarte misterios si necunoscut. Nu il poti nega, nu il poti dovedi. Nu este corpul, pentru ca oricine poate avea corp; nu este mintea, pentru ca oricine poate avea minte. 
Uneori un corp foarte frumos poate fi acolo, extraordinar de frumos, dar prezenta nu este acolo; uneori o minte de geniu este acolo, dar prezenta nu este acolo; 
si uneori treci pe langa un cersetor si esti umplut, atins, starnit – o prezenta.

Cei care au fost in prezenta lui Iisus, cei care au fost in SATSANG-ul sau – cei care au trait aproape, cei care au trait in preajma sa – l-au respirat. 
Daca imi dai voie s-o spun, cei care l-au baut si l-au mancat, care i-au permis sa intre in altarul lor cel mai intim…ASTA i-a transformat, nu rugaciunea; rugaciunea a fost doar o scuza de a fi cu el. Chiar si fara rugaciune s-ar fi intamplat, dar fara rugaciune poate ca nu ar fi gasit o scuza pentru a fi cu el.

Intalnind un lucru sau o fiinta, gandirea ta se opreste. Mintea nu ii poate face fata. Poti sa ii faci fata unei Cleopatra, poti sa faci fata chiar si unui Einstein – oricat de abscons, abstract, dificil ar fi, poti sa ii faci fata. Doar putin mai mult antrenament al mintii poate ca este necesar. Dar atunci cand intalnesti un Iisus sau un Buddha, mintea cade lata, se impotmoleste. Ceva este prea mult pentru ea. 
Nu te poti gandi la nimic, esti ca intr-un soc profund – si totusi socul este extatic. Acesta este fiorul.

Biblia are fior in ea – calitatea de a-ti pune mintea pe stop, complet – dar la asta va trebui sa ajungi in mod direct. 
Biblia este unul dintre cele mai mari evenimente din lume – foarte pură, mai pură chiar decât Bhagavad Gita, pentru că Bhagavad Gita este foarte rafinată. 
Oamenii care au creat-o erau foarte cultivați și educați, și desigur că de fiecare dată când ceva devine foarte rafinat, devine eteric, nepământean. 
Biblia este înrădăcinată în pământ.

Toți profeții din Biblie sunt oameni ai pământului. Chiar și Iisus se mișcă pe pământ; el este fiul unui tâmplar, needucat, fără să știe nimic despre estetică, poezie – nimic. Dacă vorbește poetic, este pentru că ESTE, fără s-o știe absolut deloc, un poet. Poezia sa este brută și sălbatică.

Iisus are ceva de țăran în el: înțelepciune fără cunoaștere. El nu este un om al cunoașterii; nici o universitate nu va fi dispusă să îi confere un grad onorific, nu. 
El nu s-ar potrivi la Oxford sau Cambridge; el ar arăta foarte stupid în roba și boneta ca de clovn. Ar arăta foarte stupid; nu s-ar potrivi. 
El aparține pământului, satului, oamenilor obișnuiți, de rând.

Înțelepciunea este practică, cunoașterea este nepractică. Cunoașterea este abstractă, înțelepciunea este pământească; cunoașterea înseamnă doar cuvinte, înțelepciunea este experiență. Biblia este foarte simplă. Nu fi păcălit de simplitatea ei. În simplitatea ei are înțelepciunea secolelor. Este foarte poetică; nu am întâlnit nimic mai poetic ca Biblia. Te poți desfăta cu ea la nesfârșit, poți repeta cuvintele lui Iisus la nesfârșit. Ele vin din inimă și merg în inimă.

Iisus este simplu, adevărul său este simplu. El este un sătean foarte obișnuit; 
nu este nevoie de nici un comentariu. El este propria sa lumină. Și dacă nu îl poți înțelege pe Iisus, atunci pe cine vei fi capabil să înțelegi? 
Aruncă toate comentariile stupide. Mergi direct. 
Iisus este atât de simplu, poți avea un contact direct.

Eu nu comentez despre el, eu răspund. Îi citesc cuvintele: un ecou se produce în mine. Acesta nu este un comentariu. Inima mea pulsează cu el, ceva similar vibrează în mine, și vă spun ce este. Așa că nu luați cuvintele mele drept comentarii. Eu nu încerc să îl explic pe Iisus pentru voi, nu e nevoie.

Pur și simplu oglindesc. Vă spun inima MEA. 
Ce se întâmplă cu mine atunci când îl ascult pe Iisus: asta vă spun.”

About Daniela Sarah

„Gândul la Tine îl tulbură pe om așa de adânc, încât nu-și poate afla mulțumirea până ce nu Te laudă pe Tine; căci ne-ai făcut pe noi pentru Tine, și neliniștit este sufletul nostru până ce se va odihni întru Tine.” (Fericitul Augustin) Am venit să învăț să iubesc fără condiții, să-L cunosc și să creez ca El, am venit să învăț Arta de a Lumina până ce lumina ajunge și la tine...
This entry was posted in Cunoaștere de sine.... Bookmark the permalink.

9 Responses to DESPRE ASTA ESTE VORBA :)

  1. calinakimu says:

    Vezi tu Ralu…Iisus, Budha, Mahomed, Osho chiar…s-au dus, ei nu mai sunt ca PREZENTA…
    Da! Este adevarat ei vor fi intotdeauna printre noi, ii putem “simti” cu fiorul inimii, prin ce ne-au lasat ei, din consemnarile contemporanilor lor…dar va trebui sa ne gasim PROPRIUL drum si acesta nu va coincide cu al NIMANUI. Aceasta este marea provocare a libertatii, responsabilitatii noastre :masura in care vom fi inteles, vom constientiza realitatea despovarata de toate intruziunile educatiei, prejudecatilor, conditionarilor. Pana la inaltatoarele concepte eliberatoare …va trebui sa incepem cu primul pas, acela care ne salta din noroiul trecutului, cel ce ne va face sa uitam de sperante si idealuri ale viitorului. PREZENTUL este cheia , de aici incepe TOTUL, de constientizarea lui in deplina libertate…

    Like

    • Ralu Daniela says:

      Corect! Extrem de corect! Dar, vezi tu, dragul meu cel drag, eu recunosc că pentru a ajunge la Acum și la expresia autentică a Ființei mele, Modelul meu este Iisus. De asemenea, am simt o și mai mare bucurie lângă oamenii de azi în a căror Prezență mă bucur de libertatea mea de a fi tot o prezență.

      Like

  2. calinakimu says:

    Ralu…libertatea nu ti-o poate lua si nu ti-o poate da…nimeni. Tine numai si numai de tine.
    Eu ma am model pe mine, cu toate ca ascult pe toata lumea…Nici nu se poate altfel?! Iisus se reprezinta pe EL, ca de altfel toti ceilalti …El spune ca este calea, adevatul si viata…deoarece ESTE ASA. Faptul ca EL a realizat acestea…nu inseamna ca noi vom putea sa-l urmama?! Noi trebuie sa plecam de la ce si cine suntem NOI. Nu poti pune un model, un sablon pe masa si sa te mulezi pe el. Fie va fi prea stramt, fie prea larg…deoarece TU esti TU.

    Like

    • Ralu Daniela says:

      Oricum, sunt onorată de Prezența ta! Ești primul om pe care-l cunosc și nu a fost inspirat de nimeni și nimic, decât de el însuși. Recunoașterea mea a fost declanșată de experiențele de viață împletite cu Învățătura lăsată de Iisus. Ca urmare, s-a declanșat ceva în mine care trece dincolo chiar de mintea mea. De aceea, cuvintele nu mă vor ajuta întotdeauna! Din câte trăiesc acum, nimeni nu spune nimic nou, Esența noastră nu are nevoie de cântecul meu, de cuvintele mele… repet… fiecare om are parfumul lui.

      Like

      • calinakimu says:

        Ralu…dar toti suntem asa…Putem fi inspirati de unii si altii, dar noi trebuie sa ramanem ceea ce suntem…si nu suntem putin…Eu incerc pe blog sa explic tocmai acest fapt. Prezentul este realitatea nuda, mirobolanta cu o conditie, sa nu o privim prin filtrul trecutului si sa asteptam sa se implineasca visele viitorului. Este atat de simplu cele ce spun, incat am impresia uneori ca ar trebui sa fie cunoscute de toata lumea. Din pacate sunt de cele mai multe ori inteles pe dos…atat de departe sunt de mine cei care nu inteleg…evidenta.Cum este posibil? Adevarul este ca poate cer prea mult celorlalti, dar o fac in principal pentru ei…Eu STIU despre ce vorbesc…dar nu pot sa stau linistit si sa nu actionez fata de confuzie, fata de un rau care se perpetueaza cu o forta din ce in ce mai mare…Nu ma pot bucura de unul singur, iar faptul ca realizez, insusi acest fapt este o mare responsabilitate.
        Tu spui ca esenta noastra nu are nevoie de cantecul tau sau al meu…DA…esenta nu, dar oamenii nu traiesc esential, traiesc marginal, periferic, batuti de vant…

        Like

  3. Ralu Daniela says:

    Călin, chiar îți mulțumesc! Mă ajuți să ma rafinez! Revin și spun: ceea ce aud de la celălalt verific în interiorul meu… de aceea, câteodată chiar poți spune un adevăr cu aceleași cuvinte, fără a fi un plagiat 🙂 Mulțumesc, Călin!

    Like

    • calinakimu says:

      Nu-mi multumi Ralu…mutumirea mea este sa-i vad pe ceilalti fericiti, chiar daca uneori le arunc in fata lucruri mai putin convenabile. Nu se poate altfel, nu pot sa intru in jocuri iluzorii, periferice.

      Like

  4. calinakimu says:

    Acum am vazut…postarea.Ralu…eu nu am trecut niciodata prin ceea ce ai trecut tu, cum tu nu vei trece prin ce am trecut eu…Experientele fiecaruia sunt unice. A fost doar o mica aroganta din partea ta.N-am cum sa nu ti-o spun…Tu spui ca ma agat de cuvinte…Dar de ce vrei sa ma agat atunci cand comunicam pe blog. Pana cand tacerea va vorbi…cuvintele, responsabilitatea lor ramane esentiala.
    Ralu…eu cred ce-mi spui cu rezervele mele. Aceste rezerve se refera la emotivitate a cu care judeci. Repet…cuvintele nu pot fi ignorate intr-o discutie pe blog. Eu pot crede ce vrei tu, dar la ce iti foloseste? Asa este Una suntem…dar asta d.p.d.v. esential. Eu vorbesc de viata de fiecare zi, de cotidian, de mizeria pe care o generam datorita confuzilor…Inaltandu-ne prea sus, radacininile ne trag fara sa vrem in jos…si nu este bine. Inca suntem inradacinati intr-un sol jilav, mocirlos…eu despre asta vorbesc. Nu uita ca frumoasa coroana a copacului isi ia seva din radacini, si de aceasta hrana depinde totul…Este bine sa zbori, chiar sa uiti, dar asta ca o consecinta a ELIBERARII…Si eliberarea , ori este totala, ori nu este.
    Daca tu pretinzi ca te-ai eliberat TOTAL, ca stii ce simt eu din experientele trecutului tau…eu nu mai am ce spune… TE ASCULT…dar sa nu ma inseli, chiar daca tu o faci in ceea ce te priveste.

    Like

    • Ralu Daniela says:

      Experiența de a nu recunoaște de la început cine și ce suntem, cred eu în modul cel mai subiectiv posibil, că am avut-o toți. La asta mă refeream. Te îmbrățișez cu toată dragostea!

      Like

Leave a Reply

