ȘOFER DE TAXI, SAU CE?


       În ultima iarnă cu zăpadă și gheață din belșug, m-am hotărât că pot circula cu mașina personală, fără probleme. Am plecat de la mama mea, m-am urcat la volan, am făcut manevra de ieșire din parcare și eram deja pe banda mea în staționare. Când mă uit în oglindă… un taxi galben venea spre mine frânând, dar mașina era deja sanie… fără zurgălăi. Nu trăsesem frâna de mână și bine am făcut, pentru că împreună nu am opus rezistență impactului. Mi-a înfundat portbagajul… eu am un Matizel mic, mic și ușor de împins 🙂 Am coborât amândoi, și pentru că nu avusesem incidente niciodată, l-am întrebat ce urmează. Ne vedem la poliție? Da, pentru service trebuia o dovadă, clar. Șoferul, partener de incident, s-a suit în mașină și a luat-o în altă direcție. Am rămas surprinsă… așa de surprinsă că nu i-am memorat niciun număr de identificare.

    Zdroncănind pe sub mine am plecat la poliție. Am stat, am stat… mă duc la ghișeu și întreb cum se procedează.

   – Păi unde e celălalt șofer? 

  – Nu știu, am spus eu. Am fost întrebată dacă am luat nr. de taxi sau înmatriculare. S-au pus pe râs. Zâmbeam și eu… m-am pus la loc, pe băncuță.

   Nu a trecut prea mult timp de la a doua așezare, și-l văd pe taximetrist intrând în curte. Ne ducem amândoi în camera de desene de la fața locului, asistați de 2 agenți la prezidiu… mai sus puțin de nivelul meselor de oaspeți. Noi doi, liniștiți ne vedeam de creația noastră. Am terminat și am înaintat spre polițiști. Agentul grăi:

   – Sunteți prima pereche de coparticipanți la traficul rutier care nu s-au scandalizat și luat de păr! … Eu în gândul meu: suntem un cuplu fericit!

  – Domnule X, sunteți pedepsit cu nu-mai-țin-minte câte puncte și 2 milioane de lei amendă!

Eu când am auzit, m-am transformat brusc în avocat ad-hoc. I-am explicat polițistului că nici el, agentul, nici eu însămi nu puteam evita contactul pe asemenea condiții.

  – Și ce vreți, să nu-l amendez?! 🙂 Da, asta am vrut și așa s-a făcut. Nu i-a luat banii.

   Am plecat imediat amândoi și nu ne-am mai văzut…

  După aproximativ exact un an :), în același loc, în fața locuinței mamei, duminica pe la ora 15.00, închid mașina centralizat cu cheile în contact. Nici vorbă de al doilea rând de chei. Mă așez (cu fața cam încălzită) în drum și fac semn unui șofer. Acesta oprește și mă ajută să spargem mașina ca și hoții, cu pânza de bomfaier. Nefiind hoț profesionist, scapă pânza în ușă, iar soția lui îi spune: Dragă, treci acasă!

  Din nou singură cuc! Închid ochii și mă rog: trimite-mi Doamne pe cine știi tu să mă urnească din loc!

 Nu au trecut 5 minute, și ghici cine oprește lângă mine, fără să dau din mâini?

Am rămas mască! Șoferul de taxi de anul trecut cu contactul… El era disponibil, la ora aia, pe drumul acesta duminica, pentru mine și numai pentru mine 🙂 Ce e de făcut? Eu îmi făcusem planul cu ciocanul pe care nu-l aveam… să sparg gemulețul de lângă volan… Taximetristul avea sculele la el, a spart geamul, s-a tăiat puțin, dar mi-a înmânat cheile…

   Morala adevărată este că eram așa de fericită! Apariția lui lângă mine, un bine-cunoscut de-al meu, așa de amabil pentru a-mi șifona mașina… oriunde, oricând… 

    L-am întrebat cum de m-a recunoscut. Mi-a răspuns zâmbind: poate dumnevoastră m-ați uitat, însă eu nu.

    Uneori gesturile se întorc prin aceeași oameni, fără a-ți trece vreodată prin cap gândul răsplății. Atunci am mai înțeles că nu contează mijloacele tehnice și formele… miracolul nu cunoaște grad de dificultate 🙂

 

About Daniela Sarah

„Gândul la Tine îl tulbură pe om așa de adânc, încât nu-și poate afla mulțumirea până ce nu Te laudă pe Tine; căci ne-ai făcut pe noi pentru Tine, și neliniștit este sufletul nostru până ce se va odihni întru Tine.” (Fericitul Augustin) Am venit să învăț să iubesc fără condiții, să-L cunosc și să creez ca El, am venit să învăț Arta de a Lumina până ce lumina ajunge și la tine...
This entry was posted in Cunoaștere de sine.... Bookmark the permalink.

Leave a Reply

