NU EXISTĂ ALȚII !!!


Iată diamantele ortodoxiei care doar spun, cu alte cuvinte, fața Adevărului: nu pot vedea în tine decât ceea ce confirm în mine… dacă îți ofer imaginea falsă despre tine, am întărit-o în mine… de aceea, pe cine crezi că nu cunoști? Toți suntem exact la fel în dimensiunea REALĂ dată nouă de către Dumnezeu… dimensiunea copiilor viitori Fii de Dumnezeu, atunci când vor fi gata să-și asume calitatea de fiii ai aceluiași Tată… Iisus și-a asumat integral firea omenească, pentru ca Omul să-și asume integral firea dumnezeiască.

Nu-ți spun ceea ce nu ești, pentru că m-am regăsit… pentru aceasta îți reamintesc și ție doar ceea ce suntem în Realitatea lui Dumnezeu… indiferent câte palme sau sudalme mi-ar fi oferite în dar.

Cum să ne rugăm pentru alții?

Nu există „alţii” pentru creştini. Eu am spus multe despre mine, dar de tine vorbeam. Şi când vorbesc despre tine, nu te cunosc decât prin mine, dar te cu­nosc. Te cunosc în năzuinţele tale, în nădejdile tale, în neputințele, păcatele şi ruşinile tale cele mai adânci; dar te cunosc totuși în măreţia pe care Domnul a pus-o în tine ca şi chip şi asemănarea Sa.

Când vezi pe aproapele tău, cât de departe ar fi el geografic sau sufleteşte, să fii convins că este un alt eu. Şi el, fie prieten sau duşman, are nevoie de aceeaşi mărturie de care şi eu am nevoie. Roagă-te, omule bun, pentru cel ce-ţi face rău, pentru cel ce păcătuieşte, şi mulţumeşte pentru binele pe care îl faci aproapelui tău. Gelozia să fie departe de noi, fiindcă lucrul pe care-l poftim de la cel care ne face gelos este tocmai lucrul pe care vrea să ni-l dea Dumnezeu. Deci, un alt eu a ajuns la ceea ce eul meu nu a ajuns, dar prin el am ajuns la acelaşi. E într-un fel şi câştigul meu. Moartea fratelui este moartea mea. Viaţa fratelui este viaţa mea. Sfântul Siluan zice: „Fericit cel ce iubeş­te pe fratele său, că fratele nostru este viaţa noastră”.

(Celălalt Noica – Mărturii ale monahului Rafail Noica însoțite de câteva cuvinte de folos ale Părintelui Symeon, ediția a 4-a, Editura Anastasia, 2004, pp. 85-86)

About Daniela Sarah

„Gândul la Tine îl tulbură pe om așa de adânc, încât nu-și poate afla mulțumirea până ce nu Te laudă pe Tine; căci ne-ai făcut pe noi pentru Tine, și neliniștit este sufletul nostru până ce se va odihni întru Tine.” (Fericitul Augustin) Am venit să învăț să iubesc fără condiții, să-L cunosc și să creez ca El, am venit să învăț Arta de a Lumina până ce lumina ajunge și la tine...
This entry was posted in Cunoaștere de sine.... Bookmark the permalink.

One Response to NU EXISTĂ ALȚII !!!

  1. mcooper801 says:

    frumos , interesant si de urmat …zi frumoasa…

    Like

Leave a Reply

