NU CRED ÎN ÎNTÂMPLARE.


Nu cred în Întâmplare. Dumnezeu știe ce a creat și care e soarta omului, până la finalul Timpului. M-am născut aici, în țara Liturghiei, am fost botezată ca la carte :) în primele săptămâni de viață, iar dacă nu beneficiam de Taina aceasta, inventam eu Ortodoxia și tot ortodoxă treceam dincolo. Da, în țara dreptei credințe și a dreptei Învățături, au venit în valuri Zeii altor Neamuri. Zei care se dau drept dumnezei, iar oamenii li se închină, neștiind cine e Dumnezeul tuturor zeilor și al tuturor! Iar Dumnezeul cel Viu, care nu se hrănește cu lumina închinătorilor, ci le dăruiește din Lumina Lui, are un nume: Iisus Hristos, care s-a declarat a fi Fiul lui Dumnezeu. Care Zeu se consideră fiu de Dumnezeu? Care Zeu nu cere închinare și te îndeamnă să îl consideri Frate mai mare care se face Punte între Tine și Dumnezeu, făcându-se mic și spălându-ți picioarele? Da, religiile au fost înființate de către oameni din îndepărtarea de Adevăr. Dacă citești cu ruga fierbinte către Duhul Sfânt să îți descopere numai Adevărul, atunci din Scriptură afli că nimic nu e nou sub Soarele lumesc și spiritual. Adică, de pe vremea lui Adam se trimiseseră ,,profeți,, care să re-amintească dreapta învățătură a neamurilor răspândite pe pământ… cu interdicția de a se amesteca cu fiicele oamenilor, care erau f, frumoase…etc. O religie, de fapt credința ta te vindecă de orbire sau te orbește mai rău. Poți alege să crezi ce vrei, căci Dumnezeu însuși respectă libertatea de a-L urma, iubi numai pe El sau, dimpotrivă, de a crede în chipurile cioplite: adică idoli, inclusiv TU sau EU care-mi schimonosesc Chipul Domnesc cu sulimeneli care crezi tu sau eu că ne conduc la viața veșnic în bucurie și fericire. Dacă nu cunoști cărui Dumnezeu te închini, tu fiul cui ești? Dacă pe pământ nu ți-ai cunoaște tatăl, ai putea spune că toți bărbații din lume sunt tatăl tău?
Nu cunosc nici o altă religie în care cineva să accepte moartea (ca exemplu extrem!) pentru a apăra o singură afirmație: cred în Iisus Hristos, OM și DUMNEZEU, în Sfânta Treime, etc., acceptând nebunia unor ,,iluminați de adevăratul adevăr,, care găsesc că TREBUIE să mori pentru că ai asemenea gânduri în minte, inimă, ființă.
Nu cunosc o luciditate, un echilibru și o mai profundă cunoaștere a naturii umane ca la Sfinții lui Dumnezeu, care mi-au netezit mie calea. Câți am muri din dragoste pentru Omul-Dumnezeu care a coborât la nivelul nostru pentru a ne împăca cu El și  pe noi cu noi și între noi? Sau pentru cel de lângă tine, știind că jertfa ta va conduce la viața lui?
Eu am cercetat îndelung… nu m-a influențat absolut nimeni… viața, prin greșelile enorme pe care le-am făcut și prin oamenii prin care a fost posibilă rătăcirea, m-a aruncat în brațele Lui.
Religiile au fost lăsate de Dumnezeu pentru a discerne și a ajunge într-o bună zi să te convingi pe propria ta piele, că sângele și trupul din Sfânta Liturghie e o altă Taină prin care mănânci și bei din El Viața ta. Tainele din Ortodoxie nu sunt taine ca să nu știm noi ce se întâmplă, să orbecăim… au fost care L-AU VĂZUT ȘI TOT NU AU CREZUT. De la a Ști până la a Cunoaște și a avea Certitudine care nu lasă loc de nicio îndoială sau frică, este o cale foarte strâmtă, pe care nu mulți o aleg… ca și pe Timpul misiunii Lui.
Și cel mai important aspect conștientizat este acesta: indiferent de orice Religie Orto-doxa sau Hetero-doxa, dacă vrei să-L cunoști pe Dumnezeu și implicit pe tine însuți prin INTELECTUALISME și FILOSOFELI reci, DEZBATERI de dragul mușchilor dezbaterii… adică mândra minte cu labirinturile ei… nu îl voi cunoaște. Dar dacă îl IUBESC, că nu știu altceva, înseamnă că m-am rugat cu lacrimi amare să mi se cerceteze Inima și dacă găsește ceva rămas bun de la El în mine, atunci să-mi dea ajutoare să învăț să-L iubesc și să trec dincolo de credința minții logice. Și ghici?!!! Dacă El ne-a lăsat pe toți, așa cum suntem, și are răbdare cu rătăcirile noastre, atunci El mi-a dat puterea să-mi înțeleg rătăcirile, să nu judec rătăcirile altora, să am compasiune și să spun Adevărul la care am ajuns, fără a da lecții sau a încerca îndoctrinarea. Inima mea v-am spus-o…  Pacea lui Dumnezeu să fie în noi, nu cea a oamenilor!

About Daniela Sarah

„Gândul la Tine îl tulbură pe om așa de adânc, încât nu-și poate afla mulțumirea până ce nu Te laudă pe Tine; căci ne-ai făcut pe noi pentru Tine, și neliniștit este sufletul nostru până ce se va odihni întru Tine.” (Fericitul Augustin) Am venit să învăț să iubesc fără condiții, să-L cunosc și să creez ca El, am venit să învăț Arta de a Lumina până ce lumina ajunge și la tine...
This entry was posted in Cunoaștere de sine.... Bookmark the permalink.

2 Responses to NU CRED ÎN ÎNTÂMPLARE.

  1. sharabagiu says:

    Daca mintea mea mai cauta sa inteleaga ori una, ori alta, caci gasesc bucurie si in cunoastere, invatatura care o primesc pe propria-mi piele prin trairi/evenimente ma lasa “fara cuvinte”. Iar ultima lectie primita s-a numit “a ierta desavarsit” – adica sa-l primesti din nou in viata ta pe semenul care ti-a gresit, sa-l faci partas bucuriilor tale, asa cum El ne-a primit din nou in viata Lui, facandu-ne partasi bucuriilor Sale.

    Pacea Domnului sa fie cu noi si inimile noastre un vesnic cantec inaltat Lui!

    Like

  2. Ralu says:

    Iubiți teologi,

    ,,Vreau să vă mărturisesc o ,,întâmplare”, dacă întâmplare se poate numi, din ce am trăit în anii de recluziune la Aiud.
    Nu pentru patetismul ,,trăirii”, ci pentru adevărul ei.
    Prin 1950, la Aiud, regimul se înăsprise considerabil și sub aspect alimentar. Un an de zile tot aportul se reducea la 1/2 de cartof într-o apă călduță.
    După un an toți eram la pământ.
    Și se întâmpla ca cei care-și pierdeau credința, datorită unor cauze greu de intuit, într-o lună mureau.
    Atunci mi-am dat seama de ce înseamnă puterea credinței.”
    Aurel Cioran, Sibiu, 11 nov. 1994

    Like

Leave a Reply

